Heart Chat Bubble

dag åtta - do it yourself

När jag och H skulle gifta oss hade jag mycket funderingar på brudbuketten. Eftersom bröllopet var på Nyårsafton kändes det inte så kul att köpa riktiga blommor för dyra pengar - de skulle ju ändå inte klara kylan utanför kyrkan när vi stod och blev fotograferade och underhållna av Bleckhornen (studentorkestern vi träffades via; de gör alltid "överraskningsuppträdanden" på bröllop, haha). Därför började jag spana runt efter buketter som var gjorda av fejkblommor, men det visade sig att de som faktiskt såg äkta ut var jättedyra. Typiskt! Ville ju inte ha nåt som bara skrek tyg eller plast.Gav så smått upp idén på brudbukett över huvud taget, tills jag plötsligt såg att Sia hade 70% rea på sina konstgjorda växter! Deras fejkblommor är de bästa jag sett. Jag bestämde mig där och då för att försöka binda min egen bukett - om den inte blev bra så hade vi inte lagt ut så mycket pengar, och blommorna kunde vi ju använda som prydnad hemma! Win win! ;) Vi botaniserade bland växterna i säkert en timme innan vi hittat några som matchade fint och som inte skulle bli varken för mycket eller för lite. Det blev 2st vinröda (en av våra bröllopsfärger) och 2st gräddvita rosor, plus en häftig, silvrig blomma att ha i mitten. För att hålla ihop allt så tvinnade jag först en massa smyckesvajer runt stjälkarna och sen lindade jag ett fint silverband runt. Jag blev riktigt nöjd med resultatet och fick faktiskt till och med kommentarer om hur fin buketten var! De som kommenterade trodde dessutom att den var äkta och köpt i blomsteraffär! :) Blev så glad av det! Nu ligger den på en hedersplats här hemma och påminner oss om den största dagen i våra liv hittills. ♥
 
 
1. Dagens...| 2. Gammal och ung | 3. Porträtt | 4. Djur | 5. Något jag fått eller ärvt | 6. Min favoritplats | 7. En hörna av altanen | 8. DIY | 9. Frukost | 10. Favorit i garderoben | 11. Entré | 12. Längs vägen... | 13. Mitt kök | 14. Livsviktigt | 15. Detaljer | 16. Från ovan | 17. Drömresa | 18. Färger | 19. Närbild | 20. Doft | 21. Hobby | 22. Stilleben | 23. Ta tillvara på... | 24. Landskap | 25. Min stil | 26. Det käraste jag har | 27. Soffbild | 28. Hösttankar | 29. Jag | 30. Familj | 31. Glädje |

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback