Heart Chat Bubble

dag elva - entré

Jag, H och ett annat par har som tradition att varje år åka till en julmarknad i Tyskland en helg i december för att få lite julstämning och shoppa julklappar. För två år sen var vi i Hamburg, där de verkligen tagit julstämningen på allvar! Hela torget framför det pampiga och vackra Rathaus var fyllt av stånd med mat, Glühwein, godis, hantverk med mera. Plötsligt hörde vi ett "Ho Ho Ho!" och sen for en släde med en tomte i förbi uppe i luften! Det satt alltså en riktig person i släden! Helt sjukt. När släden var mitt över torget stannade den, och så berättade tomten en historia innan han for vidare. Vi var helt hänförda och kommer nog aldrig glömma den tyske tomtens entré utanför entrén till Rathaus! ;)
 

1. Dagens...| 2. Gammal och ung | 3. Porträtt | 4. Djur | 5. Något jag fått eller ärvt | 6. Min favoritplats | 7. En hörna av altanen | 8. DIY | 9. Frukost | 10. Favorit i garderoben | 11. Entré | 12. Längs vägen... | 13. Mitt kök | 14. Livsviktigt | 15. Detaljer | 16. Från ovan | 17. Drömresa | 18. Färger | 19. Närbild | 20. Doft | 21. Hobby | 22. Stilleben | 23. Ta tillvara på... | 24. Landskap | 25. Min stil | 26. Det käraste jag har | 27. Soffbild | 28. Hösttankar | 29. Jag | 30. Familj | 31. Glädje |

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback