Heart Chat Bubble

äggvitor över

Jag funderar på vad jag ska göra med äggvitorna som blev över efter gårdagens glasstillverkande. Tänkte först göra sega maränger, men när jag surfade runt i jakt på inspiration så snubblade jag över ett recept på en gammal favoritkaka - jitterbuggar! Farmor bakade alltid dem när jag växte upp, så det är verkligen nostalgi för mig att äta dem nu. Hon är för övrigt världens ståltant! 90+ och slänger fortfarande ihop sin klassiska jordgubbstårta med spritsad grädde, ett par sortes kakor och hembakta frallor när hon ska få besök. Enda skillnaden är att hon numera måste använda förstoringsglas när hon läser recepten - bakverken smakar precis som förr! Otroligt. :) Det ska bli spännande att se om jag lyckas göra lika goda jitterbuggar som hon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback