Heart Chat Bubble

pärlor på hörlurarna

Här är resultatet av mitt pyssel igår! Passade också på att hänga på en liten blomma som jag hade liggandes, för att få extra flower power-känsla! ;) Instruktionerna hittade jag på Åsa Linneas blogg! Jag använde dock inte en sax för att dela pärlorna, utan tog en mattkniv i stället. Ställde varje pärla på högkant på en skärbräda och skar sedan ett snitt igenom ena sidan på den uppifrån och ned. Sen bände jag upp den, trädde den på sladden och släppte. Då stängde den sig fint igen. Snittet syns absolut inte på håll, och pärlorna sitter som en smäck! Perfekt!
 

Kommentarer
Postat av: Eva Fatima

Vilken rolig idé

Svar: Ja, verkligen! Tycker det är ännu roligare att lyssna på musik nu! ;) Lurarna trasslar dessutom inte ihop sig i väskan längre, perfekt!
Jen

2012-08-13 @ 16:58:11
URL: http://rosaprickar.blogg.se
Postat av: Rosanna

Vart köpte du pärlorna? :)

Svar: På Panduro! De kostade mellan 15 och 30kr påsen, och det gick inte ens åt en påse av varje färg. Märket heter Hama och det är 1000st pärlor i varje påse, så det är väldigt billigt. :) Om du inte har Panduro i närheten så har de en bra webshop också!
Jen

2012-08-14 @ 01:23:00
URL: http://kattmedpistol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback