Heart Chat Bubble

chokladcupcakes med rosa vaniljfyllning

De här cupcakesen är en variant på grundreceptet på muffins som jag la upp för ett tag sen! Jag gjorde grundsmeten och tillsatte sen 2msk kakao. För att få extra kladdiga cupcakes så smälte jag också 100g blockchoklad och hällde i den i smeten. Då blev de fasta på ytan men ganska kladdiga i mitten. Vill man ha fastare form på dem så är det bara att utesluta den smälta chokladen. Tänk på att inte fylla formarna för mycket, eftersom smeten sväller i ugnen! :)
 
CHOKLADCUPCAKES MED ROSA VANILJFYLLNING
1 sats grundrecept för muffins
2msk kako
100g smält blockchoklad
1 sats vaniljfrosting
några droppar röd karamellfärg
 
1. Sätt ugnen på 200ºC (varmluft:175ºC)
2. Gör muffinssmeten enligt receptet. Tillsätt kakaon när du blandar ihop mjöl, bakpulver etc.
3. Gör en 1 sats vaniljfrosting och tillsätt några droppar röd karamellfärg.
4. Häll lite smet på botnen av muffinsformarna.
5. Spritsa i önskad mängd frosting.
6. Täck frostingen med lite smet.
7. Grädda i mitten av ugnen i 12-15min.
8. Låt muffinsarna svalna på galler utan bakduk.
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Fin blogg :)

Svar: Tack detsamma! :)
Jen

2012-09-07 @ 21:07:06
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback